کد خبر: 1200946
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۰
در جشنواره شانزدهم نگاه تخصصی ویژه‌ای به دانشجویان رشته‌های هنری مختلف از جمله رشته‌هایی که ذیل هنر‌های تجسمی جای می‌گیرند، وجود دارد.
نادر قشقایی، دبیر بخش مجسمه‌سازی شانزدهمین جشنواره تجسمی فجر
جوان آنلاین: آثار ارائه‌شده در بخش مجسمه‌سازی جشنواره شانزدهم فجر امکان اجرا در سطح شهر را خواهند داشت. در این زمینه گفتگو‌هایی با سازمان زیباسازی شهرداری تهران صورت گرفته است. آن دسته از آثاری که شاخصه‌های لازم برای اجرای شهری را داشته باشند، انتخاب می‌شوند و بودجه و سهمیه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود تا بتوانیم از ظرفیت آثار هنرمندان حاضر در جشنواره بهره‌مند شویم و هنر آن‌ها در سطح شهر متجلی شود. 
در جشنواره شانزدهم نگاه تخصصی ویژه‌ای به دانشجویان رشته‌های هنری مختلف از جمله رشته‌هایی که ذیل هنر‌های تجسمی جای می‌گیرند، وجود دارد. سعی‌مان بر آن است که امتیازات بیشتری به حضور دانشجویان در جشنواره امسال اختصاص یابد و امکانی فراهم شود تا مجموعه‌های مختلف هنری بتوانند به واسطه حضور دانشجویان در جشنواره با آن‌ها ارتباط برقرار و از ظرفیت‌های‌شان استفاده کنند. به این ترتیب، می‌توان انتظار داشت کارایی جشنواره و همینطور بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشگاهی بسیار مؤثر‌تر باشد. 
از مشکلاتی که در جشنواره سال گذشته با آن دست به گریبان بودیم، این بود که نمی‌توانستیم در ایده‌پردازی بخش حجم، بین سفال، سرامیک و مجسمه‌سازی مرزبندی‌ها را رعایت کنیم. مسائل فنی مجسمه‌سازی با سفال و سرامیک بسیار متفاوت است و نگاهی که به ایده‌پردازی بخش مجسمه‌سازی وجود دارد، مسلماً با لعاب و سرامیک تفاوت دارد، به همین خاطر در شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر بخشی مجزا برای این رشته هنری در نظر گرفته شد تا تفاوت‌ها در بعد اجرایی لحاظ شود و مورد توجه قرار گیرد. به همت آقایان عبدالحسینی (دبیرکل جشنواره شانزدهم) و خراسانی‌زاده (رئیس شورای سیاستگذاری این دوره از جشنواره) بخش‌ها و اتفاقات تازه‌ای در نظر گرفته شده است و تاکنون توانسته‌ایم حمایت‌های خوبی برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره جلب کنیم. در مجموع، ساختار جشنواره شانزدهم را نسبت به دوره‌های قبلی، ساختار منسجم و کارا‌تری می‌بینم و امیدوارم در ادامه نیز اتفاقات خوبی رخ دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار